Koton’un halka arz büyüklüğü 4,17 milyar TL oldu
3 mins read

Koton’un halka arz büyüklüğü 4,17 milyar TL oldu

70 ülkede 437 mağazası ve e-ticaret operasyonlarıyla faaliyet gösteren Türkiye’nin en büyük moda markalarından Koton’un talep toplama süreci büyük bir başarıyla tamamlandı.

2024 yılında gerçekleşen en büyük halka arzlardan biri olarak öne çıkan Koton’un halka açıklık oranı yüzde 16,5 oldu. Şirketin halka arz büyüklüğü ise 4.166.300.000 TL olarak açıklandı.  

Talep toplama sürecini tamamlayan Türkiye’nin En Beğenilen Kadın Markası Koton’un halka arzına başvuru sayısı 3.554.213 olurken, 3.473.380 yatırımcının talebi karşılandı. İş Yatırım konsorsiyum liderliği ve Ak Yatırım konsorsiyum eş liderliğinde oluşturulan konsorsiyum aracılığı ile 30 Nisan, 2-3 Mayıs 2024 tarihlerinde pay başına 30,50 TL’den talep toplayan şirketin halka açıklık oranı yüzde 16,5, halka arz büyüklüğü ise 4.166.300.000 TL oldu. 

Halka arzda yurt içi bireysel yatırımcılar ve şirket çalışanlarından 1,4 kat, yurt içi kurumsal yatırımcılardan ise 4,8 kat talep toplandı. Halka arz edilen şirket hisseleri, Borsa İstanbul’da 30,50 TL fiyat ve “KOTON” kodu ile 10 Mayıs’ta gerçekleşecek gong töreni sonrası işlem görmeye başlayacak ve şirketin halka açıklık oranı yüzde 16,5 olacak.

Koton CEO’su Dr. A Bülent Sabuncu, “Halka arzımıza ilgi gösteren ve bize güvenen bütün yatırımcılarımıza çok teşekkür ediyoruz. Talep toplama sürecimizi başarıyla tamamladık. Aldığımız yüksek talep, sevilen bir Türk moda markasını global bir markaya dönüştürme yolculuğumuzda yatırımcıların bizimle birlikte olduğunu gösteriyor. Bu motivasyonla büyüme atılımlarımıza devam edeceğiz. Halka arzdan elde edeceğimiz gelirle orta vadeli dönemde ağırlıklı yurt dışında olmak üzere 130 ile 150 mağaza açacağız ve toplam satışlarımız içinde yüzde 10,7 düzeyindeki e- ticaretimizi yüzde 15-20’lere çıkaracağız. Mağaza ve online ticaretimizle 70 ülkeye taşıdığımız markamızı ve modamızı daha çok ülkeyle ve daha çok modaseverle buluşturacağız” diye konuştu. 

RAKAMLARLA KOTON (2023)

  • Türkiye’de 241 ve yurt dışında 196 mağaza olmak üzere toplamda 437 mağaza 
  • Mağazalar ve e-ticaret yoluyla 70 ülkede satış
  • Yurt dışı gelir oranı %34,5
  • 35 yıllık moda ve perakende deneyimi 
  • Mağaza ve e-ticaret kanallarına 300 milyon ziyaretçi
  • Yılda 60 milyon adet ürün satışı  
  • %88 yerli tedarik oranı 
  • 10 kez “En Beğenilen Kadın Markası” 

*Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ve Akademetre Araştırma’nın tüketici anketiyle belirlenen Türkiye’nin 1        Numaralı Markaları araştırmasına göre.

  • Türkiye’de ‘İyi Pamuk Girişimi’ne (Better Coton Initiative) üye olan ilk perakende şirketi
  • 7.933 çalışan 
  • 17,2 milyar TL ciro 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir