Dünyada dondurma dağıtımında yeşil enerjisini kendi üreten ilk marka Algida oldu.
4 mins read

Dünyada dondurma dağıtımında yeşil enerjisini kendi üreten ilk marka Algida oldu.

Kasım 2023’te start verilen ve 5 ay gibi kısa bir sürede hayata geçirilen Algida İzmir Dağıtım Deposu Güneş Enerjisi Santrali, Nisan 2024’ de ilk yeşil enerji üretimine başladı.

Dünyada 100, Türkiye’de 30 yılı aşkın süredir, dondurmanın verdiği mutluluğu milyonlarla paylaşan Algida, geçtiğimiz yıl “Mutlu Gezegen” amacı doğrultusunda dağıtım filosunu elektrikli araçlarla yenilemeye başlamasının ardından, İzmir Algida Dağıtım Deposu’nda güneş enerji santralini hizmete açarak sürdürülebilirlik girişimlerine aralıksız devam ediyor. 

İzmir Kemalpaşa deposu arazisinde yer alan Algida Güneş Enerji Santrali’nin açılışı Unilever Türkiye Ülke Başkanı ve Unilever Türkiye ve Orta Doğu Ev Bakım Lideri Ali Fuat Orhonoğlu, Unilever Türkiye, Kuzey Afrika ve Orta Doğu Tedarik Zinciri ve Müşteri Operasyonları Başkanı Graham Sommer, Unilever Türkiye Dondurma Kategorisinden Sorumlu Satış Lideri Kayhan Zenginoğlu, Unilever Türkiye Açık Dondurma ve Ev Tipi Dondurmadan Sorumlu Pazarlama Lideri Gül Lüş ve Unilever Türkiye Tedarik Zinciri ve Müşteri Operasyonları Direktörü Tuğba Serez’in katılımıyla gerçekleşti.

Türkiye’de yüzde 100 elektrikli dondurma araçlarını şehir içi filosuna katan ilk marka Algida, güneş enerji santralini kurarak soğuk hava deposunu ve elektrikli dondurma araçlarını kendi ürettiği enerjiyle şarj eden dünyadaki ilk marka oldu. Çevre Şehircilik Bakanlığı’nın onayı ve gözetiminde Kasım 2023’te start verilen ve 5 ay gibi kısa bir sürede hayata geçirilen tesis, Nisan 2024 itibarıyla ilk yeşil enerji üretimine başladı. Santral, şu anda markanın İzmir dağıtım deposunun ve araçlarının sarf ettiği yıllık enerji ihtiyacının yaklaşık yarısını karşılarken, tesisin yıllık toplam enerji tüketiminin tamamına yakınını karşılayacak gelecek projeler üzerinde de çalışmalar devam ediyor.

Unilever Türkiye, Orta Doğu ve Güney Asya Dondurma Genel Müdürü Toloy Tanrıdağlı, “Algida olarak dondurmanın mutlulukla güçlü bir bağlantısı olduğuna inanıyoruz. Amacının merkezine mutluluğu yerleştirmiş bir marka olarak elbette içinde yaşadığımız gezegenimizin de mutluluğuna ve sürdürülebilirliğine yönelik sorumluluk taşıyoruz. Algida için dünyanın en büyük 10 pazarı arasında yer alan Türkiye’de bu tesisi hayata geçirerek, sektörümüzde ve dünya genelindeki operasyonlarımızda öncü bir girişimi gerçekleştirmekten gururluyuz. Bugün 2000’den fazla çalışanıyla Türkiye’nin dört bir yanına mutluluk taşıyan Algida ailemiz, yeşil enerjiden aldığı güçle mutluluğu sürdürülebilir biçimde yaygınlaştırmaya devam edecek.” dedi.

Unilever Türkiye, Kuzey Afrika ve Orta Doğu Tedarik Zinciri ve Müşteri Operasyonları Başkanı Graham Sommer ise; Bağımsız araştırmalarda son iki yıldır Türkiye’nin 1 numaralı perakende tedarikçisi seçilen Unilever Türkiye’nin tedarik zinciri ve müşteri operasyonları başarısının arkasında, teknolojiden ve inovasyondan aldığı güç var. Bu yenilikçiliği ve teknolojik çözümleri yalnızca ticari faaliyetlerimizde değil, sürdürülebilirlik alanında koyduğumuz hedeflerde de başarıya ulaşmak için kullanıyoruz. Algida Türkiye operasyonlarımız için büyük anlam taşıyan bu girişimin başka tesislerimizde de uygulanması ve yaygınlaştırılması için çalışıyoruz.” dedi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir